my prinsip

kalau aku inginkan sesuatu aku akan usaha untuk cuba mendapatkannya ~
&
kalau aku katakan sesuatu maka aku benar2 maksudkannya ~

Tuesday 3 July 2012

maaf ?

maaf?Ungkapan MAAF mampu MENYEJUKKAN HATI yang sedang panas..mampu MENDAMAIKAN JIWA yang sedang resah gelisah..mampu MENGHILANGKAN segala rasa tidak puas hati, segala marah yang terbuku di hati mampu hilang dengan hanya memaafkan

Jadilah insan yang PEMAAF bagaikan baginda Rasulullah SAW, BELAJARLAH untuk menjadi orang yang TERLEBIH DAHULU memohon maaf walau bukan diri yang bersalah, belajarlah untuk menjadi insan yang sentiasa MERENDAH DIRI..
aku akan cuba memaafkan dan aku beharap orang jugak dapat memaafkan setiap kesalahanku ! semua manusia tak pernah dari kesilapan kan? walaupun parut luka d hati masih ada ..aku akan cuba tuk ikhlaskan hati tuk memaafkan mu ! siapa lah aku untuk menghukum manusia kan .. aku sendiri banyak melakukan kesilapan ...tapi untuk aku berpaling kembali . tak mungkin lagi ..bagi ku yang lalu biarkan belalu !! Allah dah menganugerahkan seseorang yang t'lah menyelamatkan aku dari dunia kegelapan ..aku besyukur dengan anugerah Ilahi ..akan ku menjaga dan hargainya dengan baik .. insyAllah .. everything happen for a reason .. belajar lah tuk menerima kenyataan dan takdir !aku juga manusia biasa yang tak mampu untuk bekata2 lebih .. dan aku sedar apabila aku cuba tuk memaafkan . hati ini terasa tenang,mudah untuk rasa gembira ...apa yang d buat rasa mudah :) syukur , alhamdulilah ..oke lah entri kali ni nak cakap tu je lah . assalamualaikum ..senyumlah di hari2 mu agar ia nya sentiasa menjadi indah .. Allah is all knowing..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...