my prinsip

kalau aku inginkan sesuatu aku akan usaha untuk cuba mendapatkannya ~
&
kalau aku katakan sesuatu maka aku benar2 maksudkannya ~

Monday 2 July 2012

dugaan dan ujian itu memberi kekuatan pada diri


 

hai hai hai :)
senyum senyum .. senyum laa ..
semoga hari2 yang kita lalui menjadi indah..
alhamdulillah hari ni kita masih lagi di beri peluang untuk benafas..
syukur pada Ilahi....
semoga kita semua berada dalam keadaan sehat wal afiat ye..
hahh hari ni nak kongsi pe plak ek?
cik salola tade bende lah nak kongsi sangat .cuma tadi terbaca kata2 ni ..

” Masa lalu merupakan sebuah unggun api, bila anda ingin mempelajarinyan sesuatu darinya. Jika tidak, janganlah membuang waktu dengan merenunginya “

kekadang bila sorang2 tuh..ade jugak la ingat..bila ingat tu sakit sangat...jadi bila terbaca kata2 ni . betul gak kan.."janganlah membuang waktu dengan merenunginya" .. buat apa aku nak ingat lagi kan? mungkin tu suma adalah pengajaran buat aku...supaya aku lebih berhati2 pas ni ...
Jangan pernah untuk meratapi dan menangis masa yang kelam dan yang sudah berlalu.
Kalau ada kebaikan masa lalu, bawalah dia…tapi tinggalkanlah kalau hanya keburukan.
Yang sudah berlalu adalah history, biarlah menjadi misteri, jangan catat lagi dalam diari.
Tinggalkan masa lalu dengan kisah - kisah yang indah sebagai kenangan masa depan.
Hari ini aku boleh kalah..tapi esok hari adalah hari-hari kemenanganku, dan kau tidak ada kesempatan untuk melihatnya lagi.
Kutinggalkan beban - beban beratku di hari kemarin untuk menikmati kelegaan hari ini.

tuhan…biarkan masa lalu yang kelam dan menyedihkan hanyalah kenangan…beri kekuatan hanya hidup untuk masa depan yang lebih cemerlang ...now , Allah gantikan yang lebih baik dari sebelum ni .. n now jugak you see apa yang tejadi pada "dia" tuh kan? Allah dah aturkan yang tebaek dah ... syukur ya Allah...memang sukar tuk aku lupakan kenangan pahit itu .. sakitnya maseh terasa bila aku tepandang wajah itu ..hanya Allah saja yang tahu pada saat itu .......Allahuakbar !dan bila aku sedar suma itu adalah kekuatan tuk diri aku ! dugaan dan ujian yang menimpa tuh memberikan aku semangat !hampir setahun senyuman d bibir ini menjadi kelat tapi akhirnya  pahit itu menjadi manis ~ alhamdulillah...istikharah itu tejawab selama setahun aku menanti :)))) Allah maha penyanyang ..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...